Datum | 12.08.2020 

Svrha finansijskog kontrolinga

Gde radimo dobro, gde loše i zašto?


Finansijski kontroling služi da se tačno izmere finansijske performanse kompanije i detaljno izanaliziraju rezultati svačijeg i rada i nerada.

 

Cilj kontrolinga je da pomogne menadžmentu i finansijskom direktoru da što bolje upravljaju novcem kompanije. Svrha finansijskog kontrolinga je da im pomogne da tačno otkriju gde se rasipa novac, zašto, ko je za to odgovoran....

 

Rezultat dobro postavljenog kontrolinga je maksimalni mogući profit na investirana sredstva (max return on investment, max ROI).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

To je moguće uraditi samo ako se raspolaže sa kvalitetnim informacijama koje će da pokažu:

  • u kom profitnom centru se pravi novac u kom ne (gde su rezultati ulaganja manji od očekivanih),
  • koji kupci su profitabilni a koji nisu tj gde se i koliko odstupilo u odnosu na planirane prihode i profit, po kupcima ili gurpama kupaca,
  • koji proizvodi su profitabilni a koji nisu tj gde se i koliko odstupilo u odnosu na planirane prihode i profit po proizvodima ili grupama proizvoda,
  • na kojim aktivnostima tj operacijama nastaju problemi (u kojim proizvodnim linijama ili na kojim operacijama su troškovi veći od plana),
  • kakvi su rezultati rada na različitim tržištima, kako bi se jasno sagledalo gde je potrebno pojačati prodajni tim a gde ne,
  • odgovornost zaposlenih za rezultate (profite ili gubitke). Koga treba nagraditi a koga ne za doprinos ukupnom profitu
  • ...

Suština je da se kreiraju izveštaji o ostvarenjima i isti uporede sa budžetom i na vreme prepozna gde se pojavljuju odstupanja od budžeta, shvate razlozi tih odstupanja, prepoznaju problemi dok su još mali i daju predlozi kako da se problemi i odstupanja reše.

Ako nema finansijskog kontrolinga, nema ni dovoljno pravih informacija, a samim tim ni dobrih odluka.

Primer jednog kontroling izveštaja kojim se analiziraju rezutati rada komercijalne službe, možete videti klikom na LINK (ukoliko ovaj post čitate na mobilnom telefonu okrenite ga horizontalno pre nego što otvorite link).

Suština je da je izveštaj interaktivan pa klikom na odgovarajuće izveštaje i filtere možete jasno da vidite koliko je svaki proizvod, kupac, prodavac… doprineo ukupnom rezultatu kompanije kao i to gde i kada su nastala odstupanja u odnosu na planirane rezultate.

 

Na ovaj način možete lako da identifikujete gde su problemi tj nepotrebni gubici i ko je odogovoran za njih, što će Vam u velikoj meri pomoći da ih u narednom periodu smanjite ili potpuno eliminišete.

 

Dodatno ovo je i alat koji Vam u velikoj meri može pomoći da uštedite vreme ne samo na kreiranje izveštaja (sve podatke je moguće automatski uvezati iz različih izveštaja) već i na analiziranje istih. Svi relevantni izveštaji nalaze na jednom mestu, odstupanja od plana su jasno naznačena tako da je fokus uvek na stvarima koje su ključne.

 

U svakom slučaju jedan moćan alat bez koga je teško zamisliti budućnost u finansijama.

 

Ukoliko Vam je ovo interesantno i razmišljate o tome da i Vi napravite nešto ovako u svojoj kompaniji, budite slobodni da se prijavite i zakažete besplatnu konsultaciju.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Datum | 12.08.2020 

Svrha finansijskog kontrolinga

Gde radimo dobro, gde loše i zašto?


Finansijski kontroling služi da se tačno izmere finansijske performanse kompanije i detaljno izanaliziraju rezultati svačijeg i rada i nerada.

 

Cilj kontrolinga je da pomogne menadžmentu i finansijskom direktoru da što bolje upravljaju novcem kompanije. Svrha finansijskog kontrolinga je da im pomogne da tačno otkriju gde se rasipa novac, zašto, ko je za to odgovoran....

 

Rezultat dobro postavljenog kontrolinga je maksimalni mogući profit na investirana sredstva (max return on investment, max ROI).

To je moguće uraditi samo ako se raspolaže sa kvalitetnim informacijama koje će da pokažu:

  • u kom profitnom centru se pravi novac u kom ne (gde su rezultati ulaganja manji od očekivanih),
  • koji kupci su profitabilni a koji nisu tj gde se i koliko odstupilo u odnosu na planirane prihode i profit, po kupcima ili gurpama kupaca,
  • koji proizvodi su profitabilni a koji nisu tj gde se i koliko odstupilo u odnosu na planirane prihode i profit po proizvodima ili grupama proizvoda,
  • na kojim aktivnostima tj operacijama nastaju problemi (u kojim proizvodnim linijama ili na kojim operacijama su troškovi veći od plana),
  • kakvi su rezultati rada na različitim tržištima, kako bi se jasno sagledalo gde je potrebno pojačati prodajni tim a gde ne,
  • odgovornost zaposlenih za rezultate (profite ili gubitke). Koga treba nagraditi a koga ne za doprinos ukupnom profitu
  • ...

Suština je da se kreiraju izveštaji o ostvarenjima i isti uporede sa budžetom i na vreme prepozna gde se pojavljuju odstupanja od budžeta, shvate razlozi tih odstupanja, prepoznaju problemi dok su još mali i daju predlozi kako da se problemi i odstupanja reše.

Ako nema finansijskog kontrolinga, nema ni dovoljno pravih informacija, a samim tim ni dobrih odluka.

Primer jednog kontroling izveštaja kojim se analiziraju rezutati rada komercijalne službe, možete videti klikom na LINK (ukoliko ovaj post čitate na mobilnom telefonu okrenite ga horizontalno pre nego što otvorite link).

Suština je da je izveštaj interaktivan pa klikom na odgovarajuće izveštaje i filtere možete jasno da vidite koliko je svaki proizvod, kupac, prodavac… doprineo ukupnom rezultatu kompanije kao i to gde i kada su nastala odstupanja u odnosu na planirane rezultate.

 

Na ovaj način možete lako da identifikujete gde su problemi tj nepotrebni gubici i ko je odogovoran za njih, što će Vam u velikoj meri pomoći da ih u narednom periodu smanjite ili potpuno eliminišete.

 

Dodatno ovo je i alat koji Vam u velikoj meri može pomoći da uštedite vreme ne samo na kreiranje izveštaja (sve podatke je moguće automatski uvezati iz različih izveštaja) već i na analiziranje istih. Svi relevantni izveštaji nalaze na jednom mestu, odstupanja od plana su jasno naznačena tako da je fokus uvek na stvarima koje su ključne.

 

U svakom slučaju jedan moćan alat bez koga je teško zamisliti budućnost u finansijama.

 

Ukoliko Vam je ovo interesantno i razmišljate o tome da i Vi napravite nešto ovako u svojoj kompaniji, budite slobodni da se prijavite i zakažete besplatnu konsultaciju.


Copyright © 2020 Virtus Partners doo. Sva prava su zadržana.